Op de foto ziet hij er een stuk beter uit dan in het echt (hier is hij ook net gepoetst en in de was gezet, aangezien ik er ook met wat minder weer op zal rijden). De tank heeft wat deukjes opgelopen en de spatborden zijn op de randen aan het roesten. De vorige eigenaar heeft al het ontbrekende chrome vervangen door een grijs gespoten rubberen afwerkstrip. Daarnaast is het rekje achterop in erg slechte conditie (deze zal opnieuw verchromed moeten worden). Op sommige plekken is er wat bijgelakt, gelukkig is het kleurverschil minimaal.
Vanaf een meter of 3 ziet de Sparta er echt super uit, van dichtbij een stukje minder. Mocht ik overgaan op het opknappen van de Sparta ga ik hem ook niet zomaar overspuiten. Ik wil het dan helemaal goed doen met nieuwe velgen die ik op de originele naven spaak, zandstralen, antiroest behandeling en vervolgens professioneel laten spuiten. Daarnaast het kunststof vervangen met de nieuwe sets van oldtimerdelen.nl en al het ontbrekende chrome bij elkaar zoeken en alles laten verchromen. De kosten die dit met zich mee brengt zullen waarschijnlijk vrij hoog zijn en uiteraard zichzelf nooit terugverdienen, maar iedere hobby kost geld.
Vooralsnog zie ik mezelf dit niet doen de komende jaren hoor, want na een dergelijke opknapbeurt zal ik de Sparta natuurlijk ook nooit meer verkopen! Ik ga komende winter de verroestte delen wat oppoetsen en zorgen dat de conditie niet slechter wordt.