Forum

Dit is een topic in Forum » Algemeen » Koffiehoek » Voorstellen Sparta Sport V2 1966

Jarno
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Jarno

Hallo allemaal,

Ik ben Jarno, 22 jaar en heb afgelopen week mijn eerste Sparta gekocht (Sparta Sport V2 1966 geloof ik). Motorisch is hij goed (althans, hij rijd super Smile) en optisch natuurlijk wat jaren oud Wink. Dit seizoen ga ik er lekker op rondrijden en komende winter ga ik hem wat oppoetsen (binnenkort nieuwe banden erop leggen).

Wellicht dat ik hem ooit nog wel helemaal ga restaureren. Ik heb via dit forum al gezien dat oldtimerdelen originele kunststof onderdelen heeft voor deze Sparta en ik heb er ook wel vertrouwen in dat het zal lukken om de ontbrekende chromen onderdelen bij elkaar te zoeken, dus wie weet...

IvoB
Citeer
Privébericht
Naar profiel
IvoB

Mooi ding man! Welkom hier. Als betalend clublid krijg je korting bij oldtimerdelen.nl en heb je meer vrijheid opt forum als t om documentatie gaat. Daarnaast kan je ook naar de Sparta onderdelendagen komen. Er zit er weer een aan te komen.

Veel plezier!

Jarno
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Jarno

Bedankt Laughing, ik ben er ook erg blij mee! Vooralsnog ben ik geen betalend lid, maar dit ga ik hoogst waarschijnlijk binnenkort wel worden inderdaad. Mede dankzij dit actieve forum (uiteraard wat onderzoek gedaan alvorens ik de Sparta kocht), ben ik over gegaan tot de koop.

Het buddyseat is opnieuw bekleed en ik heb inmiddels de km-teller ook weer werkend gekregen. De versneller draaide niet meer omdat het vet helemaal was uitgehard (flink wat remmenreiniger en nieuw vet heeft dit makkelijk opgelost). Hierdoor heeft de versneller nog maar één van de twee 'lipjes' over, maar zo lang het werkt is dit natuurlijk prima.

Ik heb hiervoor een oud Tomosje gehad en 5 jaar ervaring als fietsenmaker, maar op Sparta bromfiets gebied ben ik nog onervaren, dus zal in de toekomst ongetwijfeld gebruik maken van de kennis hier op het forum!

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

Ziet er nog heel mooi uit deze sparta!. Misschien een keer goed poetsen maar verder zou ik ik niets aan doen.(zeker niet gaan overspuiten!)

Jarno
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Jarno

Op de foto ziet hij er een stuk beter uit dan in het echt (hier is hij ook net gepoetst en in de was gezet, aangezien ik er ook met wat minder weer op zal rijden). De tank heeft wat deukjes opgelopen en de spatborden zijn op de randen aan het roesten. De vorige eigenaar heeft al het ontbrekende chrome vervangen door een grijs gespoten rubberen afwerkstrip. Daarnaast is het rekje achterop in erg slechte conditie (deze zal opnieuw verchromed moeten worden). Op sommige plekken is er wat bijgelakt, gelukkig is het kleurverschil minimaal.

Vanaf een meter of 3 ziet de Sparta er echt super uit, van dichtbij een stukje minder. Mocht ik overgaan op het opknappen van de Sparta ga ik hem ook niet zomaar overspuiten. Ik wil het dan helemaal goed doen met nieuwe velgen die ik op de originele naven spaak, zandstralen, antiroest behandeling en vervolgens professioneel laten spuiten. Daarnaast het kunststof vervangen met de nieuwe sets van oldtimerdelen.nl en al het ontbrekende chrome bij elkaar zoeken en alles laten verchromen. De kosten die dit met zich mee brengt zullen waarschijnlijk vrij hoog zijn en uiteraard zichzelf nooit terugverdienen, maar iedere hobby kost geld.

Vooralsnog zie ik mezelf dit niet doen de komende jaren hoor, want na een dergelijke opknapbeurt zal ik de Sparta natuurlijk ook nooit meer verkopen! Ik ga komende winter de verroestte delen wat oppoetsen en zorgen dat de conditie niet slechter wordt.

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

Wat mis je zoal aan verchroomde delen?  aan de zijkant van het voorspatbord en boven de achtervork zitten dan wel grijze kunststof strippen maar hier hoort origineel geen verchroomde strip te zitten hoor. Stripje achterste deel kettingkast lijkt mij ook van kunststof, dit moet wel een verchroomd stripje zijn.

Over dit topic

Gestart 10 Augustus 2014 door Jarno

Laatste reactie door Jarno

Meest recente posts

Tank embleem l + r gd gh
Ik ben opzoek naar de tankemblemen van de sparta gh of gd
6 December | 20:04 uur door PA1PDJ

Onduidelijkheden over nieuwe website
Dat laatste zou toch wel moeten kunnen als het forum prettig...
30 November | 10:51 uur door swieberd

Snelheidsmeter
User henkp zei: Zoals Fien schrijft heeft ze de aandrijver...
20 November | 17:37 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Geert: ik heb van de week weer n ritje gemaakt op mn 3V en na een...
17 November | 12:03 uur door Ouwe Luuk

Welke olie in motorblok?
Om het forum te behoeden voor verdere vervuiling ga ik hier niet op in
17 November | 09:15 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: