nog meer mogelijheden. Je remsleutel kan inderdaad op en neer bewegen waardoor de onderste remsement naar beneden zakt en aansleept. Door de remsleutel te centreren voorkom te dat. Dit doe je door boven en onder de remsleutel een stukje aluminium te leggen waardoor de remsleutel in het midden blijft staan. Zelf heb ik klepspietjes gebruikt van een viertakt. Paste precies.
Volgende mogelijke oorzaak: Een Leleunaaf behoort niet tot de allerbeste kwaliteit. Het komt nog al eens voor dat corrosie onder de stalen remmantel het geheel omhoog drukt waardoor die remmantel onrond wordt Hierdoor remt het achterwiel schokkend. Dezelfde kwaal had ik in mijn voorremnaaf wat uiteindelijk leidde tot breuk van de binnenpoot, precies bij het gaatje waar de lampoor zit geschroefd. Uitdraaien van de remmantel helpt maar tijdelijk. De corrosie kan je niet verwijderen omdat de remmantel niet demontabel is.
Kreidlers met Leleunaven leiden soms aan dezelfde kwaal.