Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Elektriciteit » Starten

7037
Citeer
Privébericht
Naar profiel
7037

Ik heb de kabel opnieuw aan elkaar verboden en hij vonkt nu netjes.

Misschien nog een laatste afstellings controle.

Het is inderdaad beter om de totale kabel te vervangen , maar dit is weer een mooi klusje voor het najaar.

Want het begint nu te kriebelen om te gaan rijden na een jaartje sleutelen ben ik hier wel aan toe.

In ieder geval bedankt voor jullie tips

7037
Citeer
Privébericht
Naar profiel
7037

Na een jaar lang restaureren en sleutelen, was het vandaag  dan zo ver

dat ik hem kon starten, het was spannend wat hij zou doen.

Maar tot mijn verbazing starten hij in een keer,dit dank zij jullie die mij op het forum met veel advies en tips hebben bijgestaan.

Maar ik heb nog wel een probleem en misschien dat iemand mij hierbij nog kan helpen als ik het gas los laat slaat de motor gelijk af.

Wat mij ook opviel is dat uit het kleine pijpje aan de achterkant van de 

carburateur benzine kwam.

Als dit allemaal verholpen is en ik de stickers geplakt heb, zal ik

enkele foto's maken en die op het forum plaatsen.

Alvast bedankt.

 

Bernardo

Gerrit ter Haar
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Gerrit ter Haar

Beste Bernardo:

 

Ik heb het vermoeden dat hij te veel benzine krijgt.

Een  hangende of lekke vlotter misschien?

 

Groeten:

Gerit ter Haar

7037
Citeer
Privébericht
Naar profiel
7037

Hoi Gerrit,

Bedankt voor je tip ga dit zo snel mogelijk proberen.

Als de vlotter lek is moet er dan ook benzine in zitten zodat hij blijft hangen?

 

Bernardo

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

vaak is het pountje niet meer helemaal scherp of zit er vervuiling in het dekseltje.

Eerst even testen of de vlotter niet lek is, glaasje vullen met benzine, vlotter er in lazeren even onderduwen en vervolgens kijken of hij drijft. Daarna nog even schudden bij het oor om te kijken of er geen benzine in klotst, zo nee, mooi!,

loop naar de keukenkast, pak de Cif/Jif, drupje hiervan aan de binnenkant van het dekseltje van de vlotterkamer in de opening waar de benzine doorheen komt, zet vervolgens de vlotter met de stompekant in de accuboormachine, accuboormachientje even in bankschroef, nu op laag toerental vlotter laten draaien en dan deksletje met jif er op zodat de stalen punt zich inslijpt in het deksel. Uiteindelijk even testen door op de deksel te blazen en de vlotter er in te duwen, goed ingeslepen kun je de luchtstroom helemaal afsluiten.

het slijpen kan ook met de hand hoor, maar ben lui en grijp liever de accuboorWink

7037
Citeer
Privébericht
Naar profiel
7037

Heb vandaag de vlotter getest en deze was goed, had er eventueel ook nog een

resreven ligen en die ook gelijk getest, dus daar lag het in iedergeval niet aan.

De vlotternaald in de Cif gedoopt en draaien maar, ongeveer een uurtje gedraaid.

Alles weer gemonteerd en proberen maar, en het resultaat was positief, loopt nu

mooi stationair, en lekt niet meer.

Heren nogmaals bedankt voor jullie advies.



Over dit topic

Gestart 14 Mei 2013 door 7037

Laatste reactie door 7037


Meest recente posts

Onduidelijkheden over nieuwe website
Dat laatste zou toch wel moeten kunnen als het forum prettig...
30 November | 10:51 uur door swieberd

Snelheidsmeter
User henkp zei: Zoals Fien schrijft heeft ze de aandrijver...
20 November | 17:37 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Geert: ik heb van de week weer n ritje gemaakt op mn 3V en na een...
17 November | 12:03 uur door Ouwe Luuk

Welke olie in motorblok?
Om het forum te behoeden voor verdere vervuiling ga ik hier niet op in
17 November | 09:15 uur door Ouwe Luuk

Achterbrug Sparta 3v
27 Oktober | 09:40 uur door Lecson

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: