Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Elektriciteit » Verlichting sparta sport 1965

TijnWierda
Citeer
Privébericht
Naar profiel
TijnWierda

Gisteren is mijn sparta sport dan eindelijk door de keuring heen voor het kenteken, maar nu doet de verlichting het opeens niet. Ik heb de lampjes bekeken maar deze lijken allemaal nog goed. Verder heb ik een Jlo g49 motorblok met zwart en geel draad. En deze heb ik opnieuw aangesloten maar ik kan mij niet voorstellen dat hier de fout zit. Waar zou nog meer het probleem kunnen zitten? Ik vond ook een handleiding met het stroomschema, maar dit was te vaag dus heeft misschien iemand een betere foto daarvan?

Groet Tijn

TijnWierda
Citeer
Privébericht
Naar profiel
TijnWierda

lutges
Citeer
Privébericht
Naar profiel
lutges

Beste,

heb je de aarde van de lampen ook al eens bekeken. vaak als de aarding niet goed is doen de lampen het ook niet. je zou evt e.a. kunnen doormeten lijkt me normaal dan weet je in ieder geval of er stroom aankomt bij de lamp.

Ad Brinkman
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ad Brinkman

De gele draad is je 6v voor de verlichting. De zwarte draad is de kortsluitdraad om de motor uit te zetten. De gele draad gaat naar de lichtschakelaar en komt als grijze draad terug voor het achterlicht.

Je kunt dus meten of je bij draaiende motor 6v wisselspanning op de gele draad hebt. Zo nee dan moet je zoeken bij de ontsteking, zo ja dan moet je zoeken bij de schakelaar. Of inderdaas kijken of je massa in orde is. Maar als zowel je voor- als achterlicht het niet doen zou ik beginnen met het meten van de spanning op de gele draad.

Ad Brinkman
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ad Brinkman

je hebt trouwens geen model van 1965, maar eentje uit 1966, 67 of 68.

@tje
Citeer
Privébericht
Naar profiel
@tje

Als je een extra draadje bij de gele draad doet en een reserve lampje neemt doe je het extra draadje op de plus van de lamp ,een min draad op de zijkant van de lamp en het frame als de lamp gaat branden is de licht spoel oke en zal het aan de aarde liggen 

Over dit topic

Gestart 9 November 2021 door TijnWierda

Laatste reactie door Ouwe Luuk

Meest recente posts

Dellorto
Om een dkw Rt139 met sachs 4 voet
18 Februari | 20:44 uur door musschejan

Onderdelendag
Ik ben betalend lid En het was mij niet geheel duidelijk vandaar...
14 Februari | 21:19 uur door b.doppenberg

Sparta Sport (Sachs) te koop
Ja succes met de verkoop!
12 Februari | 18:46 uur door Ouwe Luuk

Grotere Carburateur
Als je cilinder origineel is gebeurt er weinig ,Alle poorten zijn...
11 Februari | 22:32 uur door schreud

Te koop: Sparta G49
Mooie brommer Kees, daar gaat vast iemand blij van worden.
9 Februari | 22:54 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: