Forum

Dit is een topic in Forum » Sparta » Modellen » Sparta onbekend model - mogelijk restauratieproject

christophnijs
Citeer
Privébericht
Naar profiel
christophnijs

Hallo,

hieronder een foto van een Sparta-brommer, die ik mogelijks zou aanschaffen om hem te restaureren.

 

Aangezien er geen dowumenten bij zijn, zou ik jullie hulp willen inroepen: weet er iemand welk model dit juist is, en wat deeigenschappen ervan zijn?

 

Lijkt het jullie een doenbaar project? Want zelf ben ik niet zo'n grote kenner van dit merk :).

 

Alvast bedankt!

 

Christoph

 



pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

Hoi Cristoph,

De sparta op de foto is een GF of een GG tour uit '62 of '63, er zit bijna geen verschil tussen beide modellen.

Als ik de staander zie denk ik een GG tour.

Dit is een model wat je niet erg veel tegenkomt, de sport uitvoering zie je veel meer (grotere tank en altijd geleverd met een buddyseat, dit model werd ook met een zweefzadel geleverd) Aan de ontbrekende onderdelen is wel te komen (kettingkast, motorschermen, buddy wordt lastig denk ik, geel spatbord plaatje al helemaal) maar dit zijn vaak wel de meest gezochte onderdelen en daar is de prijs dan ook vaak naar.

Uiteindelijk ben je vaak meer kwijt om een relatief goedkope incomplete sparta compleet te krijgen dan een duurdere complete sparta aan te schaffen die al is voorzien van een kenteken.

Groeten peter.

sparta_333
Citeer
Privébericht
Naar profiel
sparta_333

Hoi Christoph, welkom op dit forum.

Ja als ik eerlijk mag zijn denk ik dat als je deze brommer helemaal wil opknappen wel meer dan 1000 euro zal nodig hebben...denk maar aan het vinden van de ontbrekende stukken, het chroomwerk, de buddy bekleden, het spuitwerk,blokje reviseren enz...en dit voor een 'tour' model...

Als je een 1ste project zoekt ben je veel beter af met een Sparta herenbrommer waar je wat meer voor betaald maar die rijdend en compleet is.Wink

Geert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Geert

Nou ik denk dat dat wel meevalt hoor. Wink 

Er moeten inderdaad wat onderdeeltjes voor gezocht worden, maar dit type komt zoveel voor dat onderdelen gemakkelijk te vinden zijn en dus ook niet heel duur. 

Enkel als je een volledige restauratie gaat doen kom je wel aan die duizend euro, enkel technisch opknappen kost veel minder. 

Kwa prijs zijn de tour modellen in opmars de laatste tijd valt mij op. Goed ze zijn nog niet zo hoog als die van herenbrommers, maar toch is het niet meer zo als een paar jaar geleden toen ze voor een prikkie te koop stonden...

@ Chrtistoph, een project zoals deze is altijd doenbaar, het ligt er enkel aan waartoe je zelf bereid bent. Als je (met eventueel wat aanwijzingen) het revisiewerk zelf uitvoert kan dat al behoorlijk in de kosten schelen. 

 

Grtjs,

Geert



Over dit topic

Gestart 23 Juni 2013 door christophnijs

Laatste reactie door Geert


Meest recente posts

Piano snaar GA 50
Hallo allen  Deze pianosnaren worden gemaakt , maar er is een...
26 Maart | 17:59 uur door JarnoJansen

SPARTA GI50 sport 2v vermogen vergroten na vervanging cilinder
Ik heb op mijn  sparta een 32 mm bocht en een fluitdemper....
25 Maart | 13:48 uur door @tje

Koppelingshevel sachs 50/3v afgebroken
Hoi Ronald, De hevel is op het blok afgebroken. Net op het eind...
24 Maart | 12:40 uur door Hengel3V

Binnenpoot voor een Sport 3V
Ik heb nog wel n goede middenbok, stuur me maar een whatsapp...
23 Maart | 21:11 uur door Ouwe Luuk

Gezocht kettingspanners
Hoi Rianne, stuur me maar een whatsapp bericht dan kan ik je een...
23 Maart | 21:09 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: