Sparta FP 50 TA
Zowel bij hoge als lage snelheid loopt de motor rustig. Extreem goede klim capaciteiten. Hand bediende koppeling met de mogelijkheid om de motor stationair te laten lopen. Overbrenging via een ketting. Gasbediening door draaihandgreep met speciale vertanding om het gas constant te laten werken. Choke bediening aan het stuur. Benzinekraan met reservepositie om de berijder op tijd te waarschuwen wanneer de brandstof toevoer stopt. Banden 25X2. Robuuste bagagedrager met standaard. Grote koplamp met 15 Watt lamp met dubbele spiraal, met een dimschakelaar aan het stuur. Enorme licht intensiteit. Zadel met 3 veren en gereedschapstas. Voor een trommelremnaaf, achter een terugtrap rem. Brede en diepe spatborden. Vlot en zeer stijf frame van speciale driehoeksconstructie (twee onderbuizen) en een solide voorvork afgeveerd in rubber, zorgen voor een uitstekende wegligging. Verlichting, jasbeschermers en slot zijn deel van de standaard uitrusting.
Finish: zwart of zilvergrijs roestvrij gemoffeld. Stuur, naven, velgen en uitlaat verchroomt.
Type
Sparta FP50 TA
Categorie
Herenbromfiets
Damesbromfiets
Jaar
1953, 1954
Over de motor
Motor
ILO FP50
Motorolie
Smering door mengsmering
Ontstekingstijdstip
4,0 - 4,5 mm voor BDP
Onderbrekeropening
0,3 - 0,4 mm
Bougie electrodenafstand
0,5 mm
Carburateur
Bing 1/11/4
Hoofdsproeier: 60-58
Naaldsproeier 553/2,15
Naaldstand: 2
Naaf
Durex (1953)
Beckson-Spaakgaten (1954)
Overbrenging (NL)
12 - 54
Banden
25 x 2