Sparta G50
Een nieuwe SPARTA-ILO combinatie met vele voordelen.
Om de bromfiets te starten, is het voldoende om een van de pedalen een van een kwartslag naar beneden trappen. In de eerste versnelling rijdt de bromfiets weg zonder te trappen, zelfs met sterke wind of bij het beklimmen van heuvels. Zowel in de tweede als in de eerste versnelling, maar ook bij zeer lage snelheid de motor loopt zeer soepel en biedt een verrassende versnellings capaciteit. Het klimt de hoogste en steilste bergpassen en heuvels zonder de hulp van trappen. Velgen 24" x 2". Stevige bagagedrager. Achterstandaard bevestigd aan het frame en onafhankelijk van de wielas. Enorme lichtintensiteit. Voor een trommelrem, achter versterkte terugtraprem naaf met groot remvermogen. Glad en stabiel frame van speciale driehoek constructie. Verlichting, jasbeschermer, slot en stander zijn standaard gemonteerd.
Finish zwart of zeegroen gemoffeld, dus roestvrij. Stuur, naven, velgen en uitlaat verchroomd.
Type
Sparta G50
Categorie
Herenbromfiets
Damesbromfiets
Jaar
1955
Over de motor
Motor
ILO G50
Motorolie
SAE 20
Ontstekingstijdstip
2,3 - 2,7 mm voor BDP
Onderbrekeropening
0,3- 0,4 mm
Bougie electrodenafstand
0,4 - 0,5
Carburateur
Pallas G 12/ 134 of G 12/123
hoofdsproeier 52 resp. 50
verstuiver 3409
Overbrenging (NL)
13 - 28
Banden
24 x 2